Jeg er en voksen jente som elsker å sy. Det har blitt maaange timer med mine tre symaskiner. Og enda flere timer med tanker om stoffer, kombinasjoner og mønster. Jeg forsøker å balansere sying med jobb, familie, trening, lesing og andre kreative krumspring. Jeg tar av og til bestillinger, men for å beholde kreativiteten liker jeg litt frie tøyler i forhold til stoffvalg. Ta gjerne kontakt om du er interessert!

Følg meg også gjerne på Instagram: hannelundt

onsdag 10. august 2011

Første dag i første klasse...



Jenta til en venninne av meg begynner i første klasse nå i august. Jeg hadde lyst til å overraske dem med en kjole i anledningen. Hvit er jo ikke den mest varige fargen til jenter i 6-årsalderen, men klarte allikevel ikke motstå å sy denne kombinasjonen i sommerfrotté og bomull. Får vel heller satse på at den er ren til hun har hilst på rektor og kontaktlærer. Frottéen er kjøpt hos Sydilla. Elsker frotté!

Min egen modell er noen år eldre, så kjolen er litt kort til henne, men etter overtalelse fikk jeg henne til å stille opp til fotoshoot. Kjole nr to er også en gave. Men hvem den er til er hemmelig...

Stoff:Frotté fra Sydilla, lille martine fra Stoff og Stil, Henry Miller- sirkler fra Etsy
Mønster: litt endret tunika fra Stoff og Stil

6 kommentarer:

Små og store gleder sa...

Kjempe lekre kjoler :)

Pia sa...

Nydelig! Den må bli super som "første-skoledag-kjole":)

Solveig sa...

Så fine kjoler! De heldige mottakerne må nok juble av glede av så fine kjolegaver!

Libe sa...

Jätte fina klänningar :)

Äppel Päppel sa...

Underbara klänningar och söt liten flicka! :)

knuffel sa...

Nydelige kjoler! Virkelig flotte gaver :D