Jeg er en voksen jente som elsker å sy. Det har blitt maaange timer med mine tre symaskiner. Og enda flere timer med tanker om stoffer, kombinasjoner og mønster. Jeg forsøker å balansere sying med jobb, familie, trening, lesing og andre kreative krumspring. Jeg tar av og til bestillinger, men for å beholde kreativiteten liker jeg litt frie tøyler i forhold til stoffvalg. Ta gjerne kontakt om du er interessert!

Følg meg også gjerne på Instagram: hannelundt

søndag 11. september 2011

Topp er topp


Skapet inneholder nok kjoler. Ingen tvil om det! Men i det siste har det blitt mye buksebruk, og da liker jeg at ikke toppen går helt ned til knærne. Rydding i skapet avslørte at litt korte topper er det manko på.

En stund har jeg gått og tenkt på en topp med raglanermer og søm med elsatisk undertråd øverst. I går gjorde jeg en lite forsøk med noe restestoff, og i dag gikk jeg løs på Tilda- stoffet jeg fikk kjøpt tidligere i høst.

Det ble mange runder med innstilling på undertråden før jeg ble fornøyd, men det er jo gøy å prøve seg litt frem også. Jeg sydde tre runder med litt mindre en en cm mellom. Hals og erm er det rullefallssøm på, mens det nederst er vanlig overlocksøm. En runde med elastisk undertråd nederst på ermene ble en søt "finish", synes jeg. Snart skal jeg prøve samme modell. men med elastisk stoff.

Stoff: Tilda

Modell: Eget

5 kommentarer:

fru-jansen sa...

Så utrolig søt, rett og slett!

knuffel sa...

Den ser helt nydelig ut! Skulle gjerne sett den på :D

Trine sa...

Hei! Kjempefin og søt topp! Gleder meg til å se neste plagg! :) Ønsker deg en fin dag!

astrid sa...

Flott topp!

Kristin sa...

Søt, romantisk og kjempefin!