Jeg er en voksen jente som elsker å sy. Det har blitt maaange timer med mine tre symaskiner. Og enda flere timer med tanker om stoffer, kombinasjoner og mønster. Jeg forsøker å balansere sying med jobb, familie, trening, lesing og andre kreative krumspring. Jeg tar av og til bestillinger, men for å beholde kreativiteten liker jeg litt frie tøyler i forhold til stoffvalg. Ta gjerne kontakt om du er interessert!

Følg meg også gjerne på Instagram: hannelundt

lørdag 25. juni 2011

Bursdagshabitt klar





Storesøster fyller snart år, og da er det jo koselig med ny bursdagshabitt. Jeg driver og syr opp lageret mitt, i hvert fall noe av det. Og da falt jeg for disse stoffene i gult og grønt. Bomullen er kjøpt hos Lappe makeriet på Bærums Verk. Om du er i området er det en butikk å anbefale. Masse herlige stoffer og superhyggelig betjening. Velouren fra Stoff og Stil passet perfekt inntil synes jeg. En liten blomsterapplikasjon og noen knapper ble vel også bra? I løpegangen øverst sydde jeg et knappehull, slik at det er mulig å variere strechen.

Den gule jerseyen er en restebit fra Jny, og jaggu var det ikke nok til en matchende tights! Antrekket er godkjent av mottakeren. Skal få prøvd å lure henne til noen actionbilder etterhvert.

God sommerkveld til dere alle!

Mønster: Welinder 4- 10
Stoff: velour fra Stoff og Stil, bomull fra Lappe makeriet

3 kommentarer:

house of hopen sa...

Herlig antrekk til frøkna di, Hanne! Skjønner godt at hun ble glad:)
Så du sms'n min ang mandag? Sorry, men jeg glemte meg bort et sekund. Håper du fremdeles kan på tirsdag?!

God aften og lykke til med å sy opp fra stoffer du har liggende. Det må jeg også få gjort en vakker dag...
Har planer om å dra ned på Husfliden med en haug og stå der og klippe til jeg har masse halvfabrikata kjoler liggende. Du må gjerne bli med på det, tipper det blir neste uke en gang!

Klem fra Sol:)

fru-jansen sa...

Flott kjole og tights i herlige farger! Skjønt og kult med grønt og gult!

Jepp, det Lappemakeriet er en farlig godtebutikk for oss stoff-sugne... Godt jeg ikke bor i nærheten ;o) (not)

Kos deg med sommeren! Og hils Sol-strålen!

Shamu sa...

Jeg kjenner at jeg ble GLAD av å se på dette! Nyydelige stoffer sammen og veldig herlig resultat.