Jeg er en voksen jente som elsker å sy. Det har blitt maaange timer med mine tre symaskiner. Og enda flere timer med tanker om stoffer, kombinasjoner og mønster. Jeg forsøker å balansere sying med jobb, familie, trening, lesing og andre kreative krumspring. Jeg tar av og til bestillinger, men for å beholde kreativiteten liker jeg litt frie tøyler i forhold til stoffvalg. Ta gjerne kontakt om du er interessert!

Følg meg også gjerne på Instagram: hannelundt

fredag 21. august 2009

"Her er ditt liv"






Da prinsesse Märtha Lovise fylte 30 år hadde hun en utrolig kul kjole av Wenche Lyche. Lite bilde her http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/kongehuset/1575129.html
Jeg har lenge lekt med tanken om å lage en liknende type kjole. Og i dag ble det noe konkret ut av planene. Nål, tråd og knapper på fronten er vel grei symbolikk på hvilken hobby jeg er lidenskapelig opptatt av. Et hjerte på hetta for min kjære mann og to på venstre arm for mine rampete engler. Kua bak brukte jeg laaaang tid for det første å tegne, for så å applikere og sy den. Stedet jeg er oppvokst har nemlig ku i navnet.
På ryggen bak eksperimenterte jeg med legg og elastisk rynkesøm. Resultatet ble jeg så fornøyd med. Dette er virkelig min kjole.
Stoff: Fleece, bomull og de fleste bomulls-stoffene er fra Stoff og Stil




8 kommentarer:

Dr. Gill sa...

Fantastisk kul kjole! Kua var jo bare helt perfekt! Skjønner at den tok tid å lage. Så morsomt at du også har blitt inspirert av kjolen til Märtha. Jeg falt også for den!

Eva Mari sa...

Den kjolen falt jeg bare pladask for! *Stjerner i øynene*
Deilig fargekombi, - elsker den ekstra myke grå fleecen og med turkis/sort og hvitt kom den perfekt til sin rett!
Som tegner selv sier jeg bare two thumbs up for den kule kua!

Klem fra Eva Mari
( Emmari i Sykroken )

fru-jansen sa...

Morsom kjole! Og like flott gjort som alt du lager!
Visste ikke at du hadde vokst opp i Ku-alalumpur?

Hannelt sa...

Kualalumpur, hehe. Nei, det er nok nærmere; Kodal (ko-dal)

Äppel Päppel sa...

Vilken häftig! Så snygg!

Rødtopp sa...

Skikkelig kul og forseggjort kjole :)

Lykke sa...

For en morsom ide! Og for en flott kjole!

Silje sa...

Den kjolen der var skikkelig tøff!!!