Jeg er en voksen jente som elsker å sy. Det har blitt maaange timer med mine tre symaskiner. Og enda flere timer med tanker om stoffer, kombinasjoner og mønster. Jeg forsøker å balansere sying med jobb, familie, trening, lesing og andre kreative krumspring. Jeg tar av og til bestillinger, men for å beholde kreativiteten liker jeg litt frie tøyler i forhold til stoffvalg. Ta gjerne kontakt om du er interessert!

Følg meg også gjerne på Instagram: hannelundt

mandag 7. februar 2011

Topp goes kjole





Denne toppen har ligget i restekassa lenge i håp om et bedre liv. Den hadde litt småhull nederst men var ellers fin. Jeg har drevet å flikket på et skjørtemønster i helgen. Det er tredelt foran og bak, men litt større innsving i ryggen. Jeg er kjempesvai i fasongen så det er vanskelig å få noe til å sitte fint. Men denne nye varianten liker jeg kjempegodt. Jeg sydde to legg foran og bak på genseren for å få den til å passe med skjørtet og voila, ny kjole. Pyntet litt med farger på sømmene og la til en rynkekant med interlock. Den ble ferdig 2345 i går og er brukt allerede i dag. Actionbildet er tatt sånn ca 0715, og vakrere og mer våken er jeg dessverre ikke da. Det er fireåringen som har tatt bildet.

Stoff: Gammel genser og grå isoli fra Sydilla (tror jeg)
Mønster: Eget

4 kommentarer:

EllenSand sa...

Jeg må si du ser utrolig bra ut om morran. Sånn ser i hvert fall ikke jeg ut så tidlig. :)
Kjolen ble superflott. Inspirerende.
Ellen :)

house of hopen sa...

Du verden Hanne! Så frisk og fin den nye kjolen din er!!! Morgenstund har gull i munn, du ser så frisk og rask ut atte.... Ikke mye morratryne å spore nei! Ekstra bonus at kjolen er gjenbruk, helt herlig:)

Ha en følgt uke og vi sees forhåpentligvis snart!

Klem fra Sol

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Ikke alltid så greit med bilder så tidlig på morgenen, men du ser jo kjempeflott ut i den kjolen! Fint resultat!!

Villblomsten sa...

Så mye flott du har sydd .-)