Jeg er en voksen jente som elsker å sy. Det har blitt maaange timer med mine tre symaskiner. Og enda flere timer med tanker om stoffer, kombinasjoner og mønster. Jeg forsøker å balansere sying med jobb, familie, trening, lesing og andre kreative krumspring. Jeg tar av og til bestillinger, men for å beholde kreativiteten liker jeg litt frie tøyler i forhold til stoffvalg. Ta gjerne kontakt om du er interessert!

Følg meg også gjerne på Instagram: hannelundt

lørdag 31. oktober 2009

Knask eller knep?





Her en min lille, søte og litt skumle heks. Godteposen er nå fylt til randen etter en runde i nabolaget. Kostymet er hjemmelaget fra topp til tå, det meste litt på gefülen og litt slump.

Kjolemønster: Sånn ca etter en NoaNoa kjole str 7 år
Stoff: Litt brokadestoff, rester fra min svigerinne og dupionisilke fra www.fabrics.com

Genser og underkjolemønster: Frihåndsklipping
Stoff: Syntetiske rester fra Ikea

Jakkemønster: Frihåndsklipping
Stoff: Fleece fra Stoff og Stil, kantet med skråbånd i gull

Heksehattmønster: Tegnet en halv sirkel og strøk på masse vlieselin. Brette til kjeglen var samme omkrets som hodet nederst, sydde sammen. Festet en "smultering" nederst.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du er kjempeflink. Jeg er så stolt av deg.
Klem Mamma

Villblomsten sa...

Kjempeflott !!
og for en flott jnete også :-)