Jeg er en voksen jente som elsker å sy. Det har blitt maaange timer med mine tre symaskiner. Og enda flere timer med tanker om stoffer, kombinasjoner og mønster. Jeg forsøker å balansere sying med jobb, familie, trening, lesing og andre kreative krumspring. Jeg tar av og til bestillinger, men for å beholde kreativiteten liker jeg litt frie tøyler i forhold til stoffvalg. Ta gjerne kontakt om du er interessert!

Følg meg også gjerne på Instagram: hannelundt

søndag 27. mars 2011

Mer redesign



Denne kjolen er laget etter samme prinsipp som "Topp goes kjole". Denne lyse, lyserosa toppen synes jeg har vært for kort, men jeg liker den så godt. Den har overlevd rydding og kasting i flere år. Men så fikk jeg en lys ide. Hvorfor ikke lage kjole av den?
Jeg klippet den av i den lengden jeg foretrekker og løsnet pyntestoffet som var på kanten nederst. Skjørtet sydde jeg sammen av seks deler. Det er en fin fasong for meg som er så svai i ryggen. Så sydde jeg den gamle toppen sammen med det ny olaskjørtet og pyntet nederst med den gamle pyntekanten. Vellykket redesign synes jeg :)

Stoff: Gammel, kul topp med flamenco på, elastisk olastoff fra en stoffbutikk på Grønland.

Mønster: Eget

3 kommentarer:

Luna design...... sa...

Jeg synes at du lager flotte ting og jeg liker bloggen din, derfor så har du nå fått en award...du kan lese om den inne på bloggen min ;-)

av Kristin sa...

Kjempe søt:)

Det ligger en award til deg i bloggen min:)

Kristin sa...

Kjempefin!

Tar du en titt i hobbybloggen min, finner du noe til deg der :)